30 Ekim 2009 Cuma

Flormar Ürün Yorumlarım


Supershine lipstick # 503. Web sitesindeki renk skalasında mor gibi görünüyor ama alakası yok, aldanmayın. Aynen fotoğraftaki gibi çok tatlı bir pembe. Çok doğal. Formülü çok başarılı, resmen kayıyor dudaklarda..

Ben en çok kokusuna takıldım.. Bu kokuyu bir yerden hatırlıyorum ben.. Yine genç kızlık zamanlarıma gittim. İlk makyal malzemesi kutumu hatırlattı bana. Kutunun içi böyle kokardı..

Deminden beri ruj dudağımda.. Düşünüyorum, düşünüyorum ama kokunun neye benzediğini çıkaramıyorum.. Çok tanıdık, çok güzel bi kokusu var..

Ha bir de, ambalajını çok beğendim. Kesinlikle dandik değil. Çok kaliteli duruyor kanımca..

Supershine Lip Gloss #122. Yoğun pırıltılı sütlü kahverengi bir gloss. Vanilyalı & şekerli şahane bir kokusu var. Hakikaten de Supershine. İçindeki pırıltı oranını süper ayarlamışlar, dudaklar ışıl ışıl oluyor. Bayıldım.




Turbo Boost Volume Mascara Black.


Öncelikle güzel bir ambalayı var. Flormar logosunun bulunduğu kısım çıkıntılı, güzel olmuş.


5 kata kadar hacim vadediyor ürün. 5 kat oluyor mu bilemem ama hacim verdiği kesin. Bence fiyata göre gayet kaliteli. Kullanım ömrü birçok rimel gibi 6 ay. Rimel konusunda sağlıklı yorum yapabilmek için 1-2 ay kadar kullanmak lazım aslında. Çabuk bozuluyor mu, kuruyor mu, topaklanma yapıyor mu vs vs bunlara da bakmak lazım..



Supershine oje #22
Bildiğimiz ten rengi. 319 gibi saydam bir renk. Ama beyaz yerine ten rengi işte..
Çook tazeydi oje, hemencecik kurudu. 319'a güzel bir alternatif olabilir. Tavsiye ederim.

Güzel bir göz kalemi. Simsiyah, yoğun bir rengi var. #101. Ürünün ömrü 24 ay.



Overall : Ürünlerde en çok sevdiğim genel özellik her birinde koruma etiketi olmasıydı. İnsana hijyenik bir his veriyor. Fiyatlar o kadar uygun ki, markaya ve ürünlere önyargı ile yaklaşıyor önce insan. Ama şunu farkettim; Türkiye'de gerçekten güzel ürünler üretiliyor artık. Bir kozmetik ihtiyacınız olduğunda önce Watsons, Gratis hatta Migros'a gidip bu ürünleri denemeliyiz. Hem Türkiye kalkınır, hem cebimizden daha az para çıkmış olur, hem de kaliteli ürünler kullanmış oluruz..

Flormar ürünlerini internet üzerinden satın almak için : http://www.e-flormar.com.tr/

öpüldünüz..







Continue reading...

Flormar loves Kozmosim :)



FlorMar Brand Manager'ı Elif Karayiğit'in bana cici bir sürprizi oldu geçen hafta. Fotoğrafta görünen ürünleri bedelsiz olarak gönderdi..
Muhteşem bir paket içerisinde geldi ürünlerim. Köpük gibi beyaz bi malzemeye sıkı sıkı sarılmıştı. Paketten şunlar çıktı :
- Supershine Lip Gloss #122
- Supershine Oje #22
- Supershine Ruj #503
- Supershine Oje #22
- Waterproof Eyeliner #101
Hepsi cici bici birbirinden güzel ürünler. FlorMar'a blog'lara gösterdiği ilgi için teşekkür etmek istiyorum. Çünkü Türkiye için yeni yeni oluşmaya başlayan bu publicity kanalı gitgide popülerleşiyor. Şahsen ben bu blog'u dergilerdeki basmakalıp yorumlardan ve fotoğraflardan fena halde sıkıldığım için açmıştım. Daha gerçek, daha bizden, daha doğal yorumlar istiyordum. FlorMar da bu anlayışta. Bize değer veriyorlar. Bu yüzden kendilerini takdir ediyorum.
Ayrıca yerli kozmetik markalarına olan bakış açım yavaş yavaş değişmeye başladı sanırım. Gerçekten iyi ürünler üretiliyor ülkemizde.
Yorumlarım yolda.. :)
Continue reading...

29 Ekim 2009 Perşembe

Strawberry vs Cheapsmells (Guide)



Parfüm alışverişlerinde bu iki web sitesini karşılaştırmak istedim. Avantajları ve dezavantajları ile karşınızda objektif bir karşılaştırma :

STRAWBERRY

Strawberrynet.com Hong Kong kökenli bir site. Tüm cilt bakımı, saç bakımı ve makyaj ürünleri ÜCRETSİZ olarak gönderiliyor. Parfümlerde ise parfüm tutarının %10'u kadar kargo bedeli alıyorlar. Fakat bu bedel en fazla 10 lira oluyor. Yani 120 TL'lik bir parfüme kargo olarak 12 TL yerine 10 TL ödüyorsunuz. Maksimum tutar bu.

Strawberry uluslararası dolaşımda takip numarası veremiyor. Ancak Türkiye sınırları içerisinde takip edebileceğiniz bir takip numarası sağlıyor. PTT ile gönderim yaptığı için PTT Kargo üzerinden takip yapabiliyorsunuz. Bu takip ile paket Türkiye'ye ulaştı mı, dağıtıma çıktı mı görebiliyorsunuz.

Strawberry.net'te hediye paketi seçeneği ücretsiz. Cici bici kağıtlara sarılı bir şekilde ürün elinize ulaşıyor. Son zamanlarda kullandıkları hediye paketi aşağıdaki fotoğraftaki gibi..

Hatta hediye paketi yanında tebrik kartını da ücretsiz olarak koydurabiliyorsunuz. Sitenin kendisi gibi mosmor, kare, üzerinde kırmızı çilek resmi bulunan bir tebrik kartı ve içerisinde sizin belirlediğiniz özel yazı paketin içinden çıkıyor. Tebrik yazısını Türkçe de yazabilirsiniz (Türkçe karakter kullanmadan).

Strawberry paketleri imza karşılığı teslim ediliyor. Postacı imzanızı almadan kesinlikle paketi teslim etmiyor. Bu da paketin kaybolmaması açısından güzel bir şey.

Paket mor bir kurdeleye bağlı şekilde geliyor. Süper branding taktiği. İnce bi detay, ama hoş.

Strawberry'nin bir güzelliği müşterilerini kendine bağlamak için çıkardığı "bağlılık programı". Verdiğiniz 2., 3., 4.,..10. siparişe kadar belirli olanlarda indirim hakkı kazanıyorsunuz. Ayrıca bir sipariş içerisinde 3 veya daha fazla ürün isterseniz ilave %5 indirim daha alıyorsunuz. Ve bu iki indirim birbirinden bağımsız. İki indirimi checkout sırasında aynı anda uygulatabiliyorsunuz.

Ve en güzel özelliği, ilk kez sipariş veren müşterilerine gönderdikleri ücretsiz makyaj malzemeleri. Bu ücretsiz hediyeler dönem dönem değişiyor. Uzunca bir süre (hala devam ediyor) Stila makyaj malzemeleri dağıttılar. Ben Stila'yı böyle tanıdım. Yoksa Sephora'da görüp burun kıvırmaya devam edecektim.

Yeni müşteri olmanız için yeni bir email adresi yeterli. Benim bu olanaktan faydalanmak için açtığım 678574 tane email accunt'um var :) Türkiye'deki tüm bayanların yaptığı gibi ben de aynı hileye başvurdum.

Bakıyorum ücretsiz malzemelere, eğer işime yarayacak bir şey varsa fake account'tan sipariş veriyorum. Eğer kötü ürünler varsa da çok sipariş verdiğim ana mail account'umu kullanıyorum ve indirim alıyorum. Keyfime göre..

Strawberry'nin müşteri hizmetleri çok başarılı. Yanlış ürün gönderildiğinde ya da paketten eksik ürün çıktığında hemen info@strawberrynet.com adresine mail atın (siparişi verdiğiniz mail adresinden tabi..) Çok kısa süre içerisinde geri dönüyorlar. Ve eksik ürünü / yanlış ürünün doğrusunu derhal gönderiyorlar.
Strawberry'nin indirim dönemleri çok önemli. Her ay yenilenen "Special Purchase" kategorisini düzenli olarak takip etmek lazım. Siteye üye olarak yeni eklenen ürünlerden, special purchase ürünlerinden ve indirimlerden haberdar olabilirsiniz. Şahsen ben şu ana dek indirimde olmayan hiçbir ürünü sipariş vermedim. Hep ama hep indirim döneminden kaptım bişiler..

Kötü yanı şu olabilir, ürünleri fiyat aralığına göre arayamıyorsunuz. Öyle bir filtreleme sistemleri yok. Markaya göre arama yapılıyor, özel ürünler listelenebiliyor vs fakar fiyata göre ya da indirim yüzdesine göre arama yapılamıyor malesef..

CHEAPSMELLS :

Cheapsmells.com İngiltere kökenli bir web sitesi. Fiyatlar pound üzerinden. 1 pound ortalama 2.4 TL. Ama gün be gün değişabiliyor tabi..

Cheapsmells, sipariş başına değil ürün başına kargo bedeli alıyor. Normal şartlarda 1 ürün : 2.15 pound kargo ücreti var. Eğer ürün bir kofre ise kargo bedeli 3.15 pound oluyor.

Fakat şu günlerde İngiltere'deki posta grevi sebebi ile (royal mail strike) kargo bedeli 3.75 pound. Normalde çoook uzun sürede elimizde olur paketler grev sebebi ile. Fakat cheapsmells bizi bekletmemek için kargo ücretini biraz arttırarak kısa zamanda paketlerimize ulaşmamızı sağlamış bir şekilde.

Cheapsmells takip numarası veremiyor. Siparişi veriyorsunuz ve gözünüz kapıda paketin gelmesini bekliyorsunuz. Bu epey kötü bir durum. Fakat endişelenmeyin, verdiğim bir siparişte paket elime 4 hafta boyunca ulaşmamıştı (bu cidden uzun bir süre, normalde en geç 8-9 iş gününde elinizde oluyor). Ben de mail attım ve aynı ürünleri 2. kez gönderdiler. Bedelsiz olarak hem de. Böyle olması gerekiyor zaten müşteri hizmetlerinin.. Ben çoook sık alışveriş yapıyorum ve hep aynı email account'umdan sipariş veriyorum. Belki bana çok güvendikleri için böyle bir şey yapmışlardır, onu bilemem..

Cheapsmells paketleri şu yazımda göründüğü gibi paketlenerek geliyor. Herhangi bir kurdele falan yok etrafında yani :)
Hediye paketi opsiyonu ücretli. 1.95 pound. Ayrıca tebrik kartı opsiyonu da yok. (hrrrr)
Herhangi bir bağlılık indirimi programları yok. Ne alırsanız onu ödüyorsunuz sürekli. Ayrıca yeni müşterilerine hediye falan da vermiyor.
Ama şu var ; UK vatandaşı olmadığımız için VAT (KDV) ödemek zorunda değiliz. Yaptığımız alışverişten sonra info@cheapsmells.com a bir mail yazarak KDV tutarının kred kartımıza iadesini istiyoruz. 1 pound ve üzeri KDV tutarlarını kartımıza iade ediveriyorlar hemen :) Hesap ektresinde çok komik görünüyor +2.38 vs gibi tutarlar :) Ama olsun, hakkımız sonuçta, istemek lazım.

Special Offers kısmı kesinlikle takip etmeye değer. Alakasız zamanlarda çok kelepir ürünler bulmak mümkün.

Cheapsmells'in en sevdiğim özelliği sağ tarafında bulunan search kısmı. Aşağıdaki fotoğrafta da görebilirsiniz. 4 seçenekli search bölümü var. Sırasıyla cinsiyet, fiyat aralığı, kategori ve marka. Fix yaptığım şey "Her-0 pound-10 pound-Fragrance" seçeneklerini tıklamak :)

Filtreleme seçeneği bununla da sınırlı kalmıyor. Bir de çıkan sonuçları sıralama filtresi var. Aşağıdaki snapshot'a dikkat edin. Kırmızı ile çizdiğim yerde "Order by price" seçeneği var ve en ucuz ürün en üstte çıkacak şekilde ayarladığım üçgen gri renkte (diğerleri yeşil). Böylece cheapsmells.com'da bulunan EN UCUZ, BAYAN PARFÜMÜ'nü bulmuş oluyorum. Hoş ekranda bir allık var, herhalde o allığı kategorilerken Fragrance seçeneği altına koydular yanlışlıkla.

Ya da şu varyasyonu da deneyebilirsiniz. Aşağıdaki fotoğrafta da aynı ürünleri indirim oranına göre listeledim.


Burada da "Order by discount" seçenğinde sağdaki üçgeni tıkladım. Üçgen gri. Böylece "EN YÜKSEK ORANDA İNDİRİM YAPILMIŞ PARFÜMLER" karşımıza çıkıyor. Ürünlerin altında indirim oranları yazılı. Burada şu sonuç çıkarılabilir : Cheapsmells.com adresinde satılan en indirimli bayan parfümü %86 indirim oranı ile 4.96 pound'a satılan 50ml'lik Elizabeth Taylor Diamonds & Emeralds. :) Biraz excel dersi gibi oldu ama araştırma tekniklerimi paylaşmak istedim napim.. :)

3 gün önce bir sipariş verdim cheapsmells'den. Lanvin Rumeur ve SJP Covet. İkisi de 50ml. Rumeur 9.95 pound, Covet ise 9.50 pound. Order confirmation aşağıda. Kargo olarak 3.75 x 2 = 7.50 pound alacaklarına 5.91 pound almışlar. Anlam veremedim. Dedim ya, şu sıralar grev sebebiyle cheapsmells biraz değişik..




Parfümlerin her biri 30-31 TL civarında bir ücrete mal oldu bana. Kargo dahil.

Strawberry'nin dün yayınladığı 2. Top250 parfüm arasında Covet de vardı. Aşağıdaki fotoğrafta var. Fiyatı 65 TL. Bi de %10 kargo eklersek 71.5 TL oluyor. Oysa aynı ürüne ben 31 TL ödedim. Yarısından da ucuz. İşte Strawberry vs Cheapsmells karşılaştırmasının taze taze en güzel örneği..

Covet @ Strawberry...

Covet @ Cheapsmells..
Umarım faydalı olmuştur.. Çok özenerek yazdım çünkü :)
Sim
EDIT : Cheapsmells artık KDV iadesi yapmıyor. Bilginize. (03.11.2009)
Continue reading...

Strawberry 2. kampanyayı başlattı..


Kaç senedir Strawberry ile haşır neşirim, bir kampanyaya doyamayıp aynı dönemde 2'sini çıkarttıklarını hiç görmedim.. Ama bugün gördüm :) Çilek diyor ki "ey güzel bayanlar, kışa güzel başlayın, parfümünüzü değiştirin, yenilenin.."
Top 250 Fragrances kampanyasının 2. listesini de satışa çıkarmışlar bugün..


Burada bambaşka 250 parfüm var.. Artık sipariş vermek farz oldu.. Üstelik geçen gün beni özlediklerini ve bana özel %10 indirim yapacaklarını söylemişlerdi (bkz alttaki foto)
E hadi Kozmosim, kurcala bakalım neler varmış..
PS : Alışveriş yapacaklar için önerim şu, parfümü seçtikten sonra www.cheapsmelss.com ile karşılaştırmayı unutmayın, orada daha ucuz olabilir, üründen ürüne değişebiliyor fiyatlar. Mutlaka kıyaslayın, sonra sipariş verin..
Continue reading...

28 Ekim 2009 Çarşamba

Victoria's Secret loves TURKEY :)




Hayııırrr haaayııırrr başlık sizi yanıltmasın.. Türkiye'ye ücretsiz gönderim falan yok.. Sadece milli duygularımı kabartan bir detay gözüme çarptı ve paylaşmak istedim..
Yeni bir ürün çıkarmışlar : Velvet Amber Blackberry. Yeni bir koleksiyon. Parfümden pudraya her ürünü var.
Patlıcan moru değişik bir renk. Kokuyu çok merak ediyorum, hatta ölüyorum şu an.. Ne zaman internet üzerinden koku test edebileceğiz merak ediyorum açıkçası..
Neyse, işin güzel yanı şu : ürünün tanımında şu cümle geçiyor "The fragrance adorns skin in the luxurious warmth of amber, lusciously ripe French blackberries and sheer Turkish rose."
TURKISH ROSE..!!!
Sevindim, mutlu oldum. Bizim Isparta güllerini mi kullanmışlar acaba..
Kokuyu bilen, duyan, deneyen okuyucular nooolur yorum yazın.. Meraktan ölüyorum. Aşağıdaki fotoğrafta da Turkish Rose'lu tanıma yer verilmiş :)

Victoria's Secret vücut bakım ürünleri konusunda süppper başarılı bir marka. Bugüne dek ne aldıysam, ne kullandıysam korkunç memnun kaldım. Evet çok ucuz değiller, ama kokularının kalıcılığı, ambalajlarındaki estetik ve ürünlerin büyük olması çok cazip geliyor bana..

Tez vakitte yeni sipariş vermek lazım. Bi sürü yeni ürün var. Hepsini yemek istiyorum.


Continue reading...

Kenzo Amour EDP




Deniz'in Strawberry'den aldığı Kenzo Amour..

Strawberry Türk Lirası ile ödeme kabul etmeye başladığında, belli bir tarihe kadar verilen her siparişte Pretty Fashion makyaj paleti hediye ediyordu. Fırsattan istifade, Deniz bu parfümü aldı ve ücretsiz makyaj paletine kavuştu..

Parfüm çoook güzel, ben çok beğendim. Ağır ve baharatlı bir koku, tam sevdiğim gibi.

Bu Amour'un şişeleri 3 renk aslında. 30ml fuşya, 50ml beyaz, 100ml ise turuncu şişede. Fakat içerilerindeki parfüm aynı. Kokular farklı değil..

İşin ilginç yanı şu : Normalde fuşya şişe 30ml parfüme ait, fakat Deniz'in siparişi 50ml idi ve 50 ml fuşya şişede geldi.. Benim biraz aklım karıştı.. Ama olsun, güzel kokuyor.. Aslında strawberry'e yazıp sormak lazım neden böyle diye.. Ben bir sorayım..




İşte yukarıdaki de Strawberry'nin TL ile ödeme kabul etmeye başlamasının şerefine gönderilen ücretsiz makyaj seti. #62201. İçeriği :

- 2 pudra
- 2 allık
- 20 göz farı
- 5 ruj
- 1'i sünger olmak üzere 3 aplikatör

Parfüm 55.50 TL idi. (50ml)
Sevil'de satış fiyatı 160 küsür.. (yine 50ml)
Strawberry %10 kargo parası aldı..
Yani Deniz bu parfüme 160 küsür yerine 60 TL ödeyerek sahip oldu :) Üstelik hediyesi bile var..

Kısa günün karı :)
Continue reading...

27 Ekim 2009 Salı

Versace Baby Rose Jeans.. Kozmosim'in ilk parfümü.. :)




Hiç unutmam.. Versace Baby Rose Jeans bana ilk genç kızlık yıllarımı hatırlatır hep..

Çocukken (11-12 yaşlarında) Vakko'nun Piu Piu isimli bir parfümü vardı.. Kolonya gibi.. Johnson's Baby kolonya gibi kokardı evet.. Parfüme benzemezdi pek.. Hala var mı acaba.. Epeydir takip etmedim..

O yaşlarda Piu Piu kullanırdım. Çok popülerdi o dönemde..

Sonra büyüdüm. 13-14 yaşlarımdaydım sanırım bu parfüm bana alındığında.. Babam ve eşi Ayşe almışlardı.. O kadar sevmiştim ki, günlerce başucuma şişeyi koyarak uyumuştum.. Şimdi tuvalet masamın üzeri parfümden geçilmiyor..

4-5 ay oldu herhalde bunu alalı.. Cheapsmells'de 9 pound'a düşmüştü (şimdi baktım daha da inmiş fiyat, 8.80 pound) Ağustos ayında free shop'ta baktım Türkiye'de.. 20 EUR idi.. Cheapsmells her türlü daha ekonomik parfümde, hep söylerim..

Her kozmetik alışverişimin paketi ulaşınca çok mutlu oluyorum ama bunu teslim alınca bi tuhaf oldum :) Hemen paketi açtım, kokuyu içime çektim, eski günlerimi hatırladım..

Keşke duş jeli de olsa.. Hatta losyonu da.. Sürsem sürüştürsem.. Ama yok.. Ya da var ama ben mi bilmiyorum?
Continue reading...

Marks & Spencer Cream Bath



Geçenlerde bir şekilde yolum Marks & Spencer'a düştü. Bir arkadaşım pantolon alacaktı. Bi sürü cici giysi, ayakkabı vardı ama gittim yine kozmetik reyonuna attım kendimi..

Ben duş JELİ kullanamıyorum. o transparan görüntüden nefret ediyorum. Cildimi kurutuyor. Mutlaka kremsi yapıda bir ürün olmalı..

Coconut hastası olduğumu cümle alem biliyor.. Coconut Milk duş kremi aldım. 500 ml. Kasada ödemek üzereyken kasiyer bana 2. ürünün %50 indirimli olacağını söyledi. Ben de Cocoa Butter & Vanilla'lı duş kremini de aldım :)

Tanesi 13 TL. İki tanesi 19'a geldi..

Kokuları süper ama hiiiçççç kalıcı değil. Duştan çıkınca hiç kokmuyo. Hatta banyo bile kokmuyo. Victoria's Secret'ten kalıcı koku hakkında ders alması lazım Marks&Spencer'ın.. Sevmedim. Küvetin kenarında şık duruyolar işte, hepsi bu.
Continue reading...

26 Ekim 2009 Pazartesi

e.l.f. Mini Make Up Collection





Bir elf hayranı olarak, elf'in bana hediye ettiği bu muhteşem ürünü sizinle tanıştırmaktan onur duyarım efenim..


Kendisi, 15$'lık alışveriş yaptığım için bana ücretsiz gelmişti.. Oysa bu ürünün kendi fiyatı zaten 15$ :) I LOVE ELF..


Yukarıdaki fotoğraf paletin en açık hali..


Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim, ben Amerika'daki elf'ten alışveriş yapıyorum. Aynı ürünler çok daha uygun fiyata ve Amerika sitesinde daha çok promosyon yapılıyor..




Alışveriş yaptığım zaman, bu hediyeden pek bi medet ummamıştım açıkçası. Fırçalarım, göz farı setlerim vs daha cazip geliyordu.. Ama paket elime geçince, ana ürünlerden çok bu hediyeyi sevdiğimi farkettim.. Yukarıdaki resimde elf'in bana notu görünüyor.. Your gift from elf..




Paleti kutudan çıkarınca karşımıza gelen görüntü ise bu.. Son derece kaliteli bir malzemeden yapılmış palet kutumuz.. Kutu minnacık gerçekten.. Kare. Her tarafı kısa marlboro lights paketinden 1 cm daha uzun.. Sigara içmek zararlıdır, benzetme için aklıma başka şey gelmiyo şu an, sorry.


Set toplam 27 üründen oluşuyor. İçerik şöyle :






- 9 göz farı


- 1 krem göz farı


- 1 allık


- 1 bronzlaştırıcı allık


- 10 ruj


- 1 kaş farı


- 1 mini göz kalemi


- 1 göz farı aplikatörü


- 1 allık fırçası


- 1 dudak fırçası





inanması zor ama bu ürünlerin tümü bu minicik paletin içinde..








Yukarıdaki fotoğrafta close up allık ve aplikatörleri görüyoruz. Kaş farını hiç kullanmadım. Ama allıklar cidden güzel. Yoğun pigmentli..







Yukarıdaki fotoğraf paletin sol tarafı, göz farı bölümü.. Far renkleri çok kullanışlı. Normalde paletlerdeki en büyük sorun, dandirik renklerin bir arada olmasıdır. Fakat bu öyle değil. Hakikaten sürülecek, kullanılacak renkler var içinde.. Yumuşacık ve çok kalıcılar.. En üstteki büyük dikdörtgen bej renkli far krem far. Baz olarak kullandım, güzel oldu.

Bu da paletin en sağ tarafındaki ruj kısmı. Burada da yine kullanışlı renkler görüyoruz. Hemen hemen her saç ve cilt rengine uygun renkler seçmişler. Çok iddialı tonlar yok. Sevdim.





Son olarak, üstteki resimde tüm ürünlerin renk isimlerini görebileceğiniz tablo yer alıyor. Saolsun, elf güzel bir tablo yapmış, beni uğraştırmamış :)

Eğer elf USA sitesinden alışveriş yapma olanağınız varsa (yani, TR'ye gönderim yapmadıkları için, USA'de bir tanıdığınız varsa) size güzel bir haberim var :

Herhangi bir online alışverişinizde, checkout esnasında "LOYAL" kupon kodunu ilgili bölüme girerseniz, ÜCRETSİZ Mini Make Up Collection siparişinize ekleniyor.. Böylece benim gibi hiçbir ücret ödemeden bu muhteşem ürüne sahip olabilirsiniz..

İster işyerinize götürün, çekmecenizde dursun (perfect for immediate touch-ups)

İster başköşeye koyun, temel parçanız olsun

Ama ne yapın edin, bu paletten bir adet edinin..derim.

PS : elf bu ürünün pembe ambalajlısını da çıkardı. Ekim ayının Meme Kanseri Ayı olması nedeniyle bu ürün piyasaya çıktı. Meme kanserine destek olmak isteyenler pembe verisyonunu da satın alabilirler. Link : http://www.eyeslipsface.com/kits/think_pink

Ha bir de, paletin kullanım süresi 2 sene (24M)

imza : elf uzmanı

Continue reading...

Maybelline Alışverişi


Yaklaşık 1 ay evvel Kadıköy'deki parfümeri depolarına düşmüştü yolum. Aslında Tchibo'ya gidiyodum, ama yolda dayanamayınca girdim, ne var ne yok bi bakiyim diye..

Sonra satış temsilcilerinin tuzağına düştüm ve fotoğrafta görünenleri aldım. Maybelline Colossal Volume Express mascara ve Watershine Diamonds gloss.

Rimeli alınca gloss hediyeydi.. Fiyatı da 12.90 TL idi.

Hiçbir ihtiyacım yokken aldım yine :)

Bu rimele gelene kadar sırada bekleyen 2 rimelim daha var. Şu sıralar Lancome Hypnose Waterproof kullanıyorum ve çok memnunum. 1-2 aya kadar bitecek. Sonra sırayla kullanıcam hepsini.

Yani, rimel hakkında bir yorumum malesef hala yok. Zaten koruma bandı da üzerinde. Ama tester'dan gördüğüm kadarıyla kocaman jumbo ve sarı bir fırçası var bu rimelin. Rengi Glam Black.

Gloss'a gelince : kokusu Estee Lauder'lerin aynısı. Çook güzel. Rengi de cici. Epey kullandım. Üzerindeki tüm yazılar silindi. # 502 Cutie Pie. Adı da güzel kendisi gibi..
Continue reading...

Cameleon MakeUp Kit 396



Ofis arkadaşım Deniz geçen hafta bu makyaj setini Strawberry'den aldı. Cameleon uygun fiyatları ile Strawberry'nin merak edilen markalarından. Ama pek bilinmediği için çoğu insan cesaret edemiyor almaya.. İşte karşınızda :)
Renkler fotoğrafta çok net çıkmış, ne görünüyorsa o. İçeriği :
-48 göz farı
-24 ruj
-2 pudra
-4 allık
-5 aplikatör (1'i allık fırçası olmak üzere)
Renk çeşitliliği güzel. Rujlarından çok memnun Deniz, farları da güzel diyor..
Kısacası, aman aman kaliteli bir ürün değil, ama elinde böyle bir set olmayanlar için süper bi ürün.. Gönül rahatlığı ile sipariş verilebilir.
Fiyatı 30 TL idi aldığında, bağlılık indirimi ile 27.5 civarı bir şey tuttu.
Renk detayları aşağıda..




Continue reading...

21 Ekim 2009 Çarşamba

1st MiM :)



Blogger yaşantımın ilk mimi ile karşınızdayım..

Cici kız, iyilik meleği, bu blog'u oluşturmamdaki katkısı çoook büyük olan Siu beni mimlemiş..

Buyrun buradan yakın :

1. Bloga neden bu ismi verdin?


İsmim "Sim" ile başlıyor. Yakın arkadaşlarımın bir çoğu kısaca bana sim diyor.. e blog da kozmetik üzerine olunca, KOZMOSİM çok mantıklı bir seçim gibi göründü gözüme. Üstelik kısa ve hatırlaması kolay olmalıydı. Sanırım bu yüzden..
2. Blog yazarken star tribiyle istediğin olmazsa olmaz dediğin şeyler varmı?
Sadece okunmak istiyorum. İnsanlar takip etsin, hissettiklerimi hissetsin, birileri sesimi duysun istiyorum :) Hepsi bu.
3. En son satın aldığın garip şey?

Saç derisi kuvvetlendirici jel.. (!!) Bi bu eksikti, o da tamamlandı. Allahım sen aklımı koru, kart ekstrelerimin tutarını düşür..

4. Şeker gibi olduğun anlar?

Telefon alarmı yerine kendi kendime uyandıktan sonra günümün geri kalanı.. Mayışık mayışık yatakta gerinip kahvemi içmek, duşumu almak ve sonrasında ne olursa.. yeter ki alarm uyandırmasın.

5. Arkadaşım artık sormayın şunları dediğin şeyler?

4 yıllık uzatmalı ilişkim yüzünden sorulan yegane soru : "Ne zaman evleniyosunuz?" Best-friend de evleniyo şimdi, hepten yandım.. Cidden..
6. Aynaya bakınca gördüğün?

iyi insan, hayırlı evlat, huysuz ama tatlı sevgili, keyifli arkadaş.. ve evet narsistik bir yapı.

7. Kendini okutan blog dediğin?

Doğal olan, gerçek olan tüm blog'lar.
8. Bu blog sahibesiyle karşılaşabileceğin yerler?

Söylemem :p

Hadi o zaman, adet yerini bulsun.. Uyduruk Prenses ve Miss Beril'i mimliyorum..

Hahaha çok eğlendim. zevkliymiş Mim olayı.. Bol bol mimleyin beni e mi?

Mimliyim, mimliyiz, mimlileeerr laaay la laayyy
Continue reading...

19 Ekim 2009 Pazartesi

Strawberry'de parfüm günleri..



Strawberry Noel'i erken başlattı..
Top 250 Christmas Fragrances linki : http://tr.strawberrynet.com/newproduct.aspx?catgid=33

Fiyatlar gerçekten güzel. Rutin parfümünüz bittiyse ya da yeni bi parfüm denemek istiyorsanız bu fırsatı kaçırmayın derim..

PS : Strawberry parfüm siparişlerinde parfümün %10'u kadar kargo ücreti ekleniyor, unutmayın :)

İyi alışverişler..
Continue reading...

17 Ekim 2009 Cumartesi

e.l.f. Smokey Eye Series : beautiful browns


Bu da Smokey Eye Series'in beautiful browns verisyonu. Annem için aldım. Malzemeler aynı, sadece far, rimel ve kalemin rengi kahverengi..

Fakat web sitesine baktığımda ürünün adını "Basic Browns" olarak değiştirdiklerini farkettim şimdi.. Ürünler aynı oysa ki.. İlginç.

Link şöyle : http://www.eyeslipsface.com/kits/get_the_look_sets
Continue reading...

e.l.f. Smokey Eye Series : bold black


İşte en sevdiğim e.l.f. setlerinden biri.. Get The Look Setlerinden Smokey Eye Series..
Müthiş bir set. 5 parçadan oluşuyor..

1) Kirpik kıvırıcısı
2) 4'lü göz farı (far süper. Yoğun renk. Dağılmayan cinsten. Üstelik minicik, çantada yer kaplamıyor. Bayılarak kullanıyorum.)
3) Siyah göz kalemi (ehh fena değil..Lancome'u tek geçerim)
4) Rimel (Çift taraflı. Bir tarafı regular, diğeri waterproof. Henüz kullanmadım)
5) Smudge brush (gözkalemi ya da farı yayma amaçlı sünger. Smokey eye yaratmanın en önemli parçası bence)

Ve bu set sadece 5$. TL karşılığı 7.5 TL falan. Sorarım size : Bu kalitede bu kadar ürünü bu fiyata alabilir miyiz TR'den.. Allahım sen aklımı koru :)

UK fiyatı ise 7.5 pound. TL karşılığı 18 TL civarında. UK ile USA sitelerinin farkı işte.. Hoş, 18 TL olsa ne yazar.. Yine uygun.. Haksız mıyım ama?
Continue reading...

e.l.f. Mineral Foundation


Ve Kozmosim mineral makyaj ile tanıştı..

Ben çok karşıydım bu mineral olayına. Gerçi hala aram yok pek.

İlk ürünüm e.l.f. mineral fondöten. Fiyatı 5$. UK sitesinde ise 3.5 pound. Renk #6102 Light.

Bu mineral olayının piri i.d. Bare Minerals. Bi sefer eczanede uygulattım ama sonuç beni tatmin etmemişti. Yine de risk alıp bu ürünü aldım.

Sevmedim ya, sevemiyorum. Uygulaması zor.. Çantada taşınmaz.. Evde sürüp çıksam uçar gider.. Zaten kapatıcılık sıfır.. Ha evet sağlıklı.. Ama bu "makyaj malzemesi" sonuçta. Öncelikli amacı makyaj yapmak olmalı bence.. Sağlıklı bişi sürmek istesem vitaminli krem ya da serum falan sürerim.. Haksız mıyım ama?

Hayranı çok minerallerin. Ama benlik değil. çalışan bir insanım. Makyaj pratik olacak, ürün kullanışlı olacak, eziyet vermeyecek kanımca..

Ben de bunu gece makyajında fondöten üzerine toz pudra niyetine sürüyorum. En azından boş boş durmuyo makyaj kutumda..



Continue reading...

e.l.f. Dark Navy Oje


Bu ojeyi almak benim için riskti. Çünkü neyle karşılaşacağımı bilmiyordum. Sonuç da hayal kırıklığı oldu zaten..

Amacım Chanel # 461 Satin Blue gibi bir rengi ucuza elde edebilmekti. İstediğim renk şuydu yani :


Chanel'in karaborsaya düşen meşhur rengi Blue Satin.. Sedefli değil, tamamen simli ve siyaha yakın petrol mavisi gibi bi lacivert..

Fakat elime gelen ürün bu oldu :


Alakası yok. Bi kere sedefli. Ben sedefli ojeden hoşlanmam. Üstelik siyaha yakın değil, morumsu bir lacivert. Bir kere bile sürmedim.

Tek hoş yanı kutu içerisinde gelmesi. Başka bir numarası yok. Benim gibi Chanel hayal edip bu üründen medet umanlar, almayın.

chanel foto kaynak : www.godammit.com
Continue reading...

e.l.f. Annemin Yüz Fırçaları :)


Bunlar da annem için aldığım fırçalar. Soldaki yine aynı fondöten fırçası. sağdaki ise Bronzing and Blending Brush.

Her türlü pudra, allık vs uygulaması için uygun. Toz / mineral ürünler için de kullanılabiliyor.
Continue reading...

e.l.f. Yüz Fırçalarım..



Sağdaki fondöten fırçası.. Uzun zamandır iyi bir fondöten fırçası almak istiyordum.. M.A.C. Şaşkınbakkal'da süper bi makyaj uzmanım var. Fondöteni o kadar güzel uyguluyor ki yüzüme, azıcık ürünü öyle bi yediriyor ki, taşbebek gibi oluyor.. İşin sırrı fırçadaydı biliyorum. Fırçasına bayılmıştım fakat 82 TL idi.. Oysa fondötene sadece 53 TL vermiştim.. Alamadım.. Kıyamadım açıkçası.
Ben de gittim e.l.f.'ten aldım. İyi ki de almışım. Süper çıktı. Artık fondötenimi parmaklarımla sürmüyorum. Hem daha hijyenik, hem de az miktarda ürün kullandığım için daha sağlıklı. Üstelik fırçayı sadece fondöten ile değil, renkli nemlendiriciler ile de kullanabiliyorsunuz.. Fakat her uygulamadan sonra iyice temizlemek gerek kanımca..
Soldaki ise Total Face Brush. Koskocaman bir yüz fırçası. Yumuşacık. Sadece 1$ bu da.. Bronz pudra uygulaması için ideal, geniş olduğu için turuncu surat faciası yaşamıyorsunuz..
En sevdiğim yanı ise fırçanın üstündeki extra koruma kılıfı.. Fotoğrafta da görünüyor.. Makyaj çantasında fırçanın kılları dağılmasın, yıpranmasın diye.. Süper fikir.. Sevdim.
Continue reading...

e.l.f. Göz Fırçalarım



İşte cici bici e.l.f. göz fırçalarım. Her biri 1$ :) Ve fiyat/kalite oranında bakınca muazzam tatmin edici.. (muazzam? neden cins kelimeler kullanıyorum blog yazarken? anlamıyorum gerçekten..)
Soldan sağa :
1) Blending eye brush : birden çok renkte göz farı kullandığımızda, renkleri yayarak düzgün geçişler sağlamamız için. Bir diğer özelliği de pudra yaymak veya likit concealer uygulaması için de kullanılabilir olması..
2) Eyeliner brush : Yumuşak değil, sert kıllı bir fırça. Hem alt hem de üst kirpik dipleri için incecik yapıya sahip. Kullanımı çok kolay. Hem kuru hem de ıslak farlarla kullanılabiliyor.
3) Defining eye brush : Göz kapağı çukuru için özel dizayn edilmiş. Yamuk bi fırça, böylece gölge yapmak için ideal.
4) Smugde eye sponge : Fırça değil sünger. Chanel'in göz kalemlerinin ucundaki süngerin aynısı. Smokey-eye yaratmak için birebir. Şahsen kendisi favorim.
İlkokuldayken resim öğretmenimin bir lafı vardı. Kadının adını bile hatırlamıyorum ama nasıl olduysa bu tavsiye aklımda kalmış. Hatırlarsınız, bazı resim malzemeleri aldırırlardı bize, Mon-Ami pastel boya, suluboya, fırça vs. Demişti ki "kaliteli fırça almak istiyorsanız fırçanın demir kısmına bakın. Eğer ek yeri yoksa, fırça kalitelidir.." Acaba bu öneri makyaj fırçaları için de geçerli midir? Eğer öyleyse güzel, çünkü fırçaların hiçbirinde ek yeri yok.. :)
Özetle : bunları alın, kaçırmayın..
Continue reading...

Yeni başlayanlar için e.l.f.



Selam..

Cumartesi gecesi ve evdeyim. Yanımda nescafe'm, mentollü sigaram, ayağımda kalın çoraplarım ve kucağımda laptopla e.l.f. tanıtımı misyonumu gerçekleştirmek üzereyim :)

Bu akşamı sakin geçirmem lazım çünkü yarın bi delilik yapıp bu havada Avrasya Maratonu'na katılacağım.. Fotoları koyarım belki?


Efenim, blog marketing'in TR'deki en başarılı markası olan e.l.f. ile ilgili birçok yazı var. Fakat çoğu ürün tanıtımı. Ben de markayı ve sitelerini tanıtarak başlamak istedim.


e.l.f.'in açılımı eyes-lips-face. Şu bildiğimiz uzun kulaklı yeşil yaratıklar değil yani..


Markanın iki adet web sitesi var. Biri Amerika, diğeri İngiltere bazlı..





TR'de ikamet eden biz kozmetik severler için tek alternatif UK adresi. Çünkü Amerika'dan TR'ye sevkıyat yok.

Ne farkı var? Şöyle..

USA adresinde çoook daha fazla ürün var. Daha fazla tool, vücut bakım ürünleri vs vs.

Ayrıca, e.l.f. Amerika'da "one dollar cosmetics" sloganı ile ünlenmiş bir marka. Yani birçok ürün 1$. Mesela fırçalar.. şaka gibi ama fırçalar 1$. (1.45TL)


Fakat UK sitesine baktığınızda aynı ürünün 1.5 pound olduğunu görüyorsunuz. Ürün aynı fakat fiyat daha fazla. (2.4 TL)


Malesef bu farkı ödemek zorundayız bu cicilere sahip olmak için..


Ben böyle yapmadım gerçi. Amerika'da en yakın arkadaşımın abisi yaşıyor. İnternetten satın alıp onun adresine postalattım. Fakat kargo yolda kayboldu. Chicago'da bir residence'da oturuyor, sanırım posta kutusundan başka biri aldı ya da bir karışıklık oldu, bilemiyorum..


Veee işin en can alıcı yanı (benim için) şu : online destek olanağı..! yemeksepeti.com kullananlar bilir, sipariş ile ilgili herhangi bir soru / sorun olduğunda 24 saat canlı destek alabiliyoruz. Web sitesinde bulunan küçük bir pop-up chat penceresi açılıyor. Ve her sorumuza gerçek biri anında cevap veriyor.


Ben de kargo sorunumu böyle çözdüm. Kaybolduğunu söylediğimde çok yardımcı oldular. Hiçbir bedel talep etmeden siparişlerimi tekrar gönderdiler..


FYI : Online chat imkanı 24 saat yok. Sadece USA çalışma saatleri dahilinde var. Diğer saatlerde karşınıza bir form çıkıyor..


FYI 2 : USA'den alışveriş yapınca http://www.fedex.com/ üzerinden takip yapabileceğiniz bir tracking number sağlanıyor.


E daha ne olsun?


Continue reading...

14 Ekim 2009 Çarşamba

e.l.f. sorunsalı? :)



TR'de olmayan bir marka daha.. e.l.f.

Blog'un gücü diyorum başka bir şey demiyorum.. Gerçekten.. Ben o kadar Amerika Avrupa gezdim, bilmediğim şey yok diye geçinirken, bu markayı bloglardan öğreniyorum..
Resmen word of mouth sayesinde TR'de popülerleşiyor bu marka.. Herkes blog'larda okuyor, web sitesini öğreniyor, ürünleri araştırıyor ve sipariş veriyor.. Tıpkı benim gibi..
Evet, elf'ten bir sürü ürün siparişi verdim.
Evet, yakın zamanda değil, yazın ortasında aldım herşeyimi.
Evet, üşengeçlikten blog'a ekleyemedim, çünkü çok çetrefilli bir işti. (çetrefil kelimesini ilk kez yazıyorum bu arada.. ilginçmiş, siz de deneyin)
Evet, tek tek, yavaş yavaş tüm ürünleri ekleyeceğim buraya.
Evet, ürünler cidden söylendiği kadar başarılı, sonuna kadar kefilim.
Yalnız şunu söyleyeyim : elf'in iki ayrı web sayfası var :
TR'ye gönderim yapan UK adresi. USA'in TR'ye gönderimi yok. Fakat USA'daki ürün çeşitliliği de UK'de yok.
Ben alışverişimin tümünü USA adresinden yaptım. Melis'in (best frnd) abisi Chicago'da yaşıyor. Onun adresine postalattım. Zaten valizde az yer kapladıkları için buraya getirmesi hiç sorun olmadı..
Eğer böyle bir imkanınız varsa, hiç düşünmeyin, go for it..!


Continue reading...

Clinique Facial Soap



Bir Strawberry cicisi daha..

Görüldüğü üzere kariyerimin meyvelerini sadece kozmetiğe yatırıyorum.. Gerçi bi de işin travel kısmı var.. Ama bu blogda yazsam mı yazmasam mı bilemedim.. :)


Bu sabuna dish ile beraber 17 TL civarı bişi ödedim. Sevil'de sadece sabun 38 TL idi.. Hihohooo yine kardayım yineeee..


Oily skin diyor ama benim cildim kuru.. Sabunu önceden bir arkadaşımda denediğim için sipariş verdim. Oily skin olsa da önemli değil, hafif bir mentol kokusu var paket ilk açıldığında..
Sabunun verdiği temizlik hissi hiçbir jel / köpük / krem temizleyicide yok. O gıcır gıcırlık gerçekten temizlendiğimi hissettiriyor bana. Hijyenik olmaması sebebiyle pek tercih edilmese de ben vazgeçemiyorum..Ama tabi mutlaka nemlendirmek lazım cildi, ne kadar nemlendiricili olsa da cildi kurutuyor..

Şimdi bu sabun evde lavaboda sıvı el sabununun yanında duruyor. Geçen gün eve çocuklu bir misafir gelmiş. Ben evde yoktum her zamanki gibi. Sabunu alıp ellerini yıkamışlar, sabun lavaboya düşmüş, heryerde sarı sarı sabun izleri.. Aklımı oynatıyodum. Anneme tembihledim, 16 yaş altı kim gelirse gelsin o sabun ortadan kalkacak :)
Continue reading...

Benefit Powder Pop!



Strawberry ganimeti kendisi. 20 küsür liraya satın aldım. Müthiş bişi..

Malum, Benefit hala TR'de yok. Ama yine de gayet popüler & beğenilen bir marka..
Bu pudra kitinin içinde 3 ayrı pudra bir arada :

-Dandelion (açık pembe)

-Dallas (mürdüm gibimsi)
-Hoola (bronz)
Bir de resimde görüldüğü gibi minik bir fırçası var. Ama fırça çok kullanışlı değil. Sadece şerit halinde renklendirme için işe yarıyor (mesela elmacık kemikleri)
Ben kendi e.l.f. allık fırçamı kullanıyorum çoğu zaman.
Nesini sevdim : Üç renk birarada.. Zaten bu tür şeyleri pek bitiremiyorum. Bu yüzden maymun iştahlı kozmokolikler için birebir. Bi de yer kaplamıyo çantada..
Nesini sevmedim : Dandelion çok renk vermiyor. Benefit'in çekici ve esprili tasfirlerine pek uyduramadım. Bi de çok toz toz oluyo sürerken, çoook yumuşak..
Ama olsun, I love it.. :)




Continue reading...
Related Posts with Thumbnails
 

! Kozmosim.. ! Copyright © 2009 Cosmetic Girl Designed by Ipietoon | In Collaboration with FIFA
Girl Illustration Copyrighted to Dapino Colada